Curs 2023-2024. 2n Batxillerat. Criteris de qualificació. Llengües i cultures Llatina i Grega.

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

L'avaluació serà contínua (la recuperació d'una avaluació vindrà determinada per la superació de l'avaluació següent; en cas de suspendre l'última avaluació l'alumnat haurà de presentar-se a la convocatòria de recuperació final), però, per obtenir la nota final, es farà una mitjana ponderada dels tres trimestres, sempre i quan en la suma de les competències s'hagi assolit el 30% de la nota: 

1a avaluació 25%; 

2 avaluació 25%; 

3a avaluació 50%.   


Es tindran en compte els coneixements adquirits, els treballs, les pràctiques i l'actitud de l'alumna/-e. El desglossat competencial servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge, que es comunicaran en els butlletins i a classe.

A segon de Batxillerat el bloc de llengua (sintaxi i traducció de textos) valdrà un 50% de la nota.

El bloc de literatura, lectures obligades i patrimoni arqueològic un 30%.

També es tindrà en compte, especialment a l'hora de donar la nota d'avaluació, la feina diària a classe i a casa, l'interès i la motivació, amb un 20% de la nota, sempre i quan s'hagin superat les proves escrites.

INSTRUMENTS d'avaluació: les proves escrites, tasques, l'observació i quadern d'aula seran els instruments que permetran avaluar les competències de cada alumne.

Es realitzaran diverses proves escrites, a més de totes les activitats que el professorat consideri oportú per assolir els coneixements de l'avaluació. Per tal de fer el càlcul de la nota mitjana les proves escrites han de tenir una nota igual o superior a 3,5.

Les pràctiques i treballs seran de lliurament obligatori.

La nota global de l'avaluació ha de ser, com a mínim, de 5 per tal d'aprovar l'avaluació.

Es farà una recuperació global al tercer trimestre i la nota màxima d'aquesta prova de recuperació serà un 5.

Així mateix es realitzarà un examen de millora de nota. En cas que l'alumnat no pugi la nota es mantindrà la que ja tenien.

Els i les alumnes amb alguna de les matèries pendents de superar del primer curs de Batxillerat, poden recuperar-la aprovant la convocatòria d'examen extraordinària programada pel centre.

També ho seran les sortides curriculars i, en cas de no assistir-hi, l'alumnat haurà de presentar un treball relacionat amb el tema de la sortida:

a) Durant el tercer trimestre es realitzara una activitat consistent en l'assistència a les representacions d'una comèdia romana i d'una tragèdia grega, organitzades en ocasió del Festival de Teatre Grecollatí. L'alumnat haurà d'elaborar un treball dirigit amb la proposta de qüestionaris sobre la comèdia i la tragèdia que han vist representades.

b) Durant aquest curs també estan previstes diferents sortides per la ciutat de Tarragona i de Barcelona per visitar les restes arqueològiques de la Tàrraco i de la Bàcino romanes.

 

AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES (dins de les evidències i amb ponderació independent)

Competències:

1. Identificar els aspectes bàsics de la llengua llatina. Percentatge per trimestre: 40%

2. Distingir els ètims i formants llatins presents en el lèxic d'ús quotidià. Percentatge per trimestre: 10%

3. Interpretar i valorar textos llatins de diferents gèneres i èpoques. Percentatge per trimestre: 20%

4. Analitzar les característiques de la civilització llatina. Percentatge per trimestre: 15%

5. Valorar el patrimoni heretat de la civilització romana. Percentatge per trimestre: 10%

Evidències:    Proves escrites (exàmens): 70%

                       Tasques: 20%

                       Observació, quadern d'aula: 10%

 

Les situacions d'aprenentatge són escenaris que l'alumnat es troba a la vida real i que plantegen un context concret, una realitat actual o previsible en el futur, en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que s'ha d'intervenir. Amb els situacions d'aprenentatge es pretén que l.'alumnat desenvolupi les competències apropiades a partir de la incorporació i combinació dels sabers corresponents a una o més àrees o matèries que permeten interpretar la situació que es planteja. Aquestes situacions d’aprenentatge promouen en l'alumnat la construcció de coneixement amb sentit, sempre a partir de la incorporació de nova informació, mitjançant la comprensió de la situació estudiada. Per tant, l’alumnat ha d’afrontar problemes complexos, fet que promou que l’aprenent raoni, imagini, planifiqui, explori, investigui, gestioni recursos, s’autoreguli, treballi de forma col·laborativa, avaluï i comuniqui els seus aprenentatges, fomentant aspectes relacionats amb l'interès comú com el treball per combatre les desigualtats, la consciència global o la convivència democràtica, essencials perquè l'alumnat sigui capaç de respondre amb eficàcia als reptes del segle XXI, aspectes relacionats amb l’assoliment de les competències clau. En aquest sentit, l’aprenentatge basat en situacions connecta directament amb el desenvolupament de les competències de caire transversal o global que s’inclouen a les competències clau, que recull l'Oficina Internacional d'Educació de la UNESCO i que són la base de les competències específiques de cada àrea o matèria.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Criteris qualificació 2n bat Llengües i cultures Llatines i Gregues

Criteris de qualificació 1r Grec