Curs 2024-2025. Criteris i instruments d'avaluació i criteris de qualificació. Llengua i Cultura Gregues i Llengua i Cultura Llatines
CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ I CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
Els diversos sabers de la matèria seran avaluats mitjançant diferent tipus de proves
competencials. Es podran realitzar un o dos exàmens i totes les activitats que el
professorat consideri oportunes per assolir els coneixements de cada avaluació.
Aquestes activitats d’avaluació són obligatòries. Si no és possible presentar-se en la
data establerta per realitzar la prova o per entregar les activitats, aquesta prova no es
repetirà o no s’admetran les activitats si no es justifica de forma oficial i es qualificaran
amb un 0.
Les pràctiques i treballs seran de lliurament obligatori. També ho seran les sortides
curriculars; en cas de no assistir-hi, l’alumnat haurà de presentar un treball relacionat
amb el tema de la sortida.
Aquestes proves contindran els sabers establerts al decret d’educació vigent i
permetran desenvolupar les competències específiques de la matèria en el currículum
de batxillerat.
L’avaluació de les competències específiques que determinen l’adquisició dels sabers
de la matèria es farà seguint el quadre següent:
És necessari haver assolit el 30% de cadascuna de les competècies per fer la mitjana
ponderada.
Per tal de fer la mitjana ponderada a final de trimestre, caldrà una nota mínima de 4
en cadascuna de les proves o treballs objectes d’avaluació.
La nota final de cada trimestre es farà a partir de l’avaluació de les competències
específiques que determinen l’adquisició dels sabers. Per obtenir la nota de l’avaluació
se sumaran les mitjanes ponderades d’acord amb el percentatge establert. La nota
global de l’avaluació ha de ser com a mínim 5 per tal d’aprovar l’avaluació.
Per permetre que un alumne tingui opcions d’arribar a la nota mínima per aprovar el
trimestre, fins i tot en el cas d’haver obtingut una qualificació molt baixa en un dels
exàmens, establim la condició que quan en una prova s’obtinguin tres punts o més
que en la prova anterior, s’anul·larà la nota de la primera prova per al mitjana
ponderada del trimestre.
Les qualificacions seran nombres sencers del 0 al 10, establint l’avaluació positiva
amb un 5 o més. Es realitzarà un arrodoniment a l'alça si la mitjana és un decimal
amb cinc o més dècimes sempre i quan l’actitud de l’alumne hagi estat positiva.
El fet de cometre plagi en un treball o de copiar en una prova escrita serà penalitzat
amb la NO superació de la matèria en aquell trimestre.
Penalitzacions:
Faltes d’ortografia: en penalitzarà fins a 1 punt per errors de puntuació i
d’accentuació i fins a 1 punt més per la resta de faltes d’ortografia amb el
següent criteri: 3 errors, -0,25 punts; de 4 a 6 errors, -0,5; de 7 a 9 errors,
0,75 punts; més de 9 errors, -1 punt.
Terminis d’entrega: l’entrega injustificada de qualsevol tasca dos dies després
del termini establert reduirà la seva qualificació en un 50%.
Qualificació final: tenint en compte que cadascun dels instruments d’avaluació mesura
el grau d’adquisició progressiva dels aprenentatges competencials al llarg del curs i
que les avaluacions parcials només reflecteixen el grau aconseguit fins aquell moment,
considerem que la nota final ha de correspondre a la nota de l’última avaluació,
calculada com s’ha descrit per cadascun de les notes trimestrals. En cas de no
aconseguir una avaluació positiva en la nota final, l’estudiant tindrà dret a la realització
d’una prova extraordinària, les característiques de la qual es descriuen més endavant.
Malgrat això, i per tenir en compte l’adquisició paulatina dels diferents sabers,
establim una ponderació de cadascuna de les avaluacions per establir la nota
final del curs:
● Primera avaluació: 25%
● Segona avaluació: 25%
● Tercera avaluació: 50%
Es farà una recuperació global a suficiència. La nota màxima de la recuperació serà
de 5.
8. Avaluació extraordinària de pendents. En cas que un alumne/-a tingui la matèria
pendent del curs anterior se li faran les proves escrites adients per tal que pugui
assolir les competències corresponents en les dates que estableix la normativa del
centre. Els alumnes seran amb la matèria pendent seran convocats a una reunió
prèvia abans de cadascuna de les convocatòries per informar-los de tot allò que
necessitin per entendre de què seran avaluats i de quina forma.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada