Curs 2024-2025. Criteris i instruments d'avaluació i criteris de qualificació. Llengua i Cultura Gregues i Llengua i Cultura Llatines

 

CRITERIS I INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ I CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

  1. Els diversos sabers de la matèria seran avaluats mitjançant diferent tipus de proves 

    competencials. Es podran realitzar un o dos exàmens i totes les activitats que el 

    professorat consideri oportunes per assolir els coneixements de cada avaluació. 

    Aquestes activitats d’avaluació són obligatòries. Si no és possible presentar-se en la 

    data establerta per realitzar la prova o per entregar les activitats, aquesta prova no es 

    repetirà o no s’admetran les activitats si no es justifica de forma oficial i es qualificaran 

    amb un 0. 

Les pràctiques i treballs seran de lliurament obligatori. També ho seran les sortides 

curriculars; en cas de no assistir-hi, l’alumnat haurà de presentar un treball relacionat 

amb el tema de la sortida.

  1. Aquestes proves contindran els sabers establerts al decret d’educació vigent i 

    permetran desenvolupar les competències específiques de la matèria en el currículum 

    de batxillerat.

L’avaluació de les competències específiques que determinen l’adquisició dels sabers 

de la matèria es farà seguint el quadre següent:


CE

EVIDÈNCIA

  %

PERCENTATGE

TRIMESTRAL

CE1

Proves escrites (exàmens)

Tasques.

Observació.

80 %

10 %

10 %


40%

CE2

Proves escrites (exàmens)

Tasques.

Observació.

80 %

10 %

10 %


10%

CE3

Proves escrites (exàmens)

Tasques.

Observació.

80 %

10 %

10 %


20%

CE4

Proves escrites (exàmens)

Tasques.

Observació.

80 %

10 %

10 %


15%

CE5

Proves escrites (exàmens)

Tasques.

Observació.

80 %

10 %

10 %


15%


És necessari haver assolit el 30% de cadascuna de les competècies per fer la mitjana 

ponderada. 

Per tal de fer la mitjana ponderada a final de trimestre, caldrà una nota mínima de 4 

en cadascuna de les proves o treballs objectes d’avaluació.

  1. La nota final de cada trimestre es farà a partir de l’avaluació de les competències 

    específiques que determinen l’adquisició dels sabers. Per obtenir la nota de l’avaluació 

    se sumaran les mitjanes ponderades d’acord amb el percentatge establert. La nota 

    global de l’avaluació ha de ser com a mínim 5 per tal d’aprovar l’avaluació.

Per permetre que un alumne tingui opcions d’arribar a la nota mínima per aprovar el 

trimestre, fins i tot en el cas d’haver obtingut una qualificació molt baixa en un dels 

exàmens, establim la condició que quan en una prova s’obtinguin tres punts o més 

que en la prova anterior, s’anul·larà la nota de la primera prova per al mitjana 

ponderada del trimestre.

Les qualificacions seran nombres sencers del 0 al 10, establint l’avaluació positiva 

amb un 5 o més. Es realitzarà un arrodoniment a l'alça si la mitjana és un decimal 

amb cinc o més dècimes sempre i quan l’actitud de l’alumne hagi estat positiva.

  1. El fet de cometre plagi en un treball o de copiar en una prova escrita serà penalitzat 

    amb la NO superació de la matèria en aquell trimestre.


  1. Penalitzacions:

    1. Faltes d’ortografia: en penalitzarà fins a 1 punt per errors de puntuació i 

      d’accentuació i fins a 1 punt més per la resta de faltes d’ortografia amb el 

      següent criteri: 3 errors, -0,25 punts; de 4 a 6 errors, -0,5; de 7 a 9 errors, 

      0,75 punts; més de 9 errors, -1 punt.

    2. Terminis d’entrega: l’entrega injustificada de qualsevol tasca dos dies després 

      del termini establert reduirà la seva qualificació en un 50%.


  1. Qualificació final: tenint en compte que cadascun dels instruments d’avaluació mesura 

    el grau d’adquisició progressiva dels aprenentatges competencials al llarg del curs i 

    que les avaluacions parcials només reflecteixen el grau aconseguit fins aquell moment, 

    considerem que la nota final ha de  correspondre a la nota de l’última avaluació, 

    calculada com s’ha descrit per cadascun de les notes trimestrals. En cas de no 

    aconseguir una avaluació positiva en la nota final, l’estudiant tindrà dret a la realització 

    d’una prova extraordinària, les característiques de la qual es descriuen més endavant.


Malgrat això, i per tenir en compte l’adquisició paulatina dels diferents sabers, 

establim una ponderació de cadascuna de les avaluacions per establir la nota 

final del curs:

● Primera avaluació: 25%

● Segona avaluació: 25%

● Tercera avaluació: 50%


  1. Es farà una recuperació global a suficiència. La nota màxima de la recuperació serà 

    de 5.

     

    8. Avaluació extraordinària de pendents. En cas que un alumne/-a tingui la matèria  

    pendent del curs anterior se li faran les proves escrites adients per tal que pugui 

    assolir les competències corresponents en les dates que estableix la normativa del 

    centre. Els alumnes seran amb la matèria pendent seran convocats a una reunió 

    prèvia abans de cadascuna de les convocatòries per informar-los de tot allò que 

    necessitin per entendre de què seran avaluats i de quina forma.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Curs 2024-2025. Criteris i instruments d'avaluació i criteris de qualificació. Llengua i Cultura Llatines (4t ESO)

Recuperació ESO