Criteris d'avaluació i qualificació. Cultura Clàssica (4t ESO). Curs 2024-2025
CRITERIS D'AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ 4rt ESO.Cultura Clàssica
Els diversos sabers de l'optativa seran avaluats mitjançant proves competencials. Es podran realitzar un o dos controls i totes les activitats que el professor proposi per assolir els coneixements de cada avaluació. A més, en finalitzar cada trimestre, l'alumne haurà de lliurar el dossier que conté els apunts i les activitats treballades.
Si no es presenta en la data establerta per realitzar una prova o per lliurar alguna de les activitats o el dossier, no se li repetirà la prova o no se li permetrà lliurar l'activitat o dossier a no ser que pugui justificar-se documentalment. En cas que no hagi pogut justificar-se, la seva qualificació serà un 0.
La nota final de cadascuna de les tres avaluacions s'obtindrà a partir de les notes resultants en el treball de les següents competències específiques de la matèria:
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES DE LA MATÈRIA |
SELECCIÓ |
Competència específica 1. Analitzar i diferenciar els diferents models d’organització política, social, econòmica i territorial del període grecoromà amb el moment històric present per ser conscient de les arrels clàssiques del món actual. |
X |
Competència específica 2. Analitzar i avaluar críticament les cosmovisions que contenen les manifestacions culturals grecoromanes amb l’objectiu d’establir vincles amb les manifestacions cultural actuals, fent ús d’eines digitals per a la cerca i el tractament de la informació. |
X |
Competència específica 3. Valorar i argumentar el patrimoni cultural grecoromà com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació. |
X |
Competència específica 4. Percebre i valorar com a llengües originàries la llengua grega i la llengua llatina i conèixer els principals autors i autores de la seva literatura, per ser conscient de l’estreta dependència de les llengües i literatures actuals respecte dels seus referents grecoromans. |
X |
PERCENTATGE PER A CADA TRIMESTRE |
INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ |
PONDERACIONS |
COMPETÈNCIES específiques de matèria treballades aquest curs/nivell: 1,2,3,4. |
-Una o dues proves escrites (controls)
-Tasques: resums, exercicis,etc
-Dossier
|
50%
10%
30%
|
COMPETÈNCIES comunes a totes les matèries:
|
|
10% |
demostrat diàriament tant a casa com a l’aula |
|
|
Observació rellevant dels instruments d'avaluació emprats. Qualificació
Per aprovar cada trimestre, caldrà que l'alumne hagi superat el 50% de la suma de les dimensions.
Per una altra banda,es tindran en consideració les capacitats i habilitats dels alumnes amb dificultats.
La nota final de l'optativa s'obtindrà fent la mitja entre les notes finals de cada trimestre.
Cal tenir present que els termes emprats als informes d'avaluació per valorar el grau d'assoliment de l'alumne són qualitatius. Les qualificacions seran nombres sencers del 0 al 10, establint l'avaluació positiva amb un 5 o més. Es realitzarà un arrodoniment a l'alça, si la mitjana és un decimal amb 5 o més dècimes, sempre i quan l'actitud de l'alumne hagi estat positiva.
Cal tenir en compte les equivalències numèriques següents:
AE: assoliment excel.lent (entre 9 i 10)
AN: assoliment notable (entre 7 i 8)
AS: assoliment satisfactori (entre 5 i 6)
NA: no assoliment (menys de 5)
Per últim, cal detallar que les faltes d'ortografia es penalitzaran de la següent manera: es penalitzarà fins a 1 punt per errors de puntuació i d'accentuació, i fins a 1 punt més per la resta de faltes d'ortografia amb el srgüent criteri: 3 errors, -0'15 punts; de 4 a 6 errors, -0'25; de 7 a 9 errors, 0'35; més de 9 errors, -0'5 punts.
Recuperació
.Sempre que hi ha temps,al final de cada trimestre es fa una prova de recuperació dels controls suspesos.
A suficiència es fa una recuperació global, on l'alumne pot obtenir el màxim d'un 5.
Avaluació extraordinària de pendents
L'alumne podrà recuperar la matèria de l'any anterior mitjançant la realització d'un dossier, que haurà de lliurar dins d'un plaç establert pel professor.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada