Curs 2023-2024. 1r Batxillerat. Criteris de qualificació. Llengües i cultures Llatina i Grega


CRITERIS DE QUALIFICACIÓ

L’avaluació serà contínua (la recuperació d'una avaluació vindrà determinada per la superació de l'avaluació següent; en cas de suspendre l'última avaluació l'alumnat haurà de presentar-se a la convocatòria de recuperació final), però, per obtenir la nota final, es farà una mitjana ponderada dels tres trimestres, sempre i quan en la suma de les competències s'hagi assolit el 30% de la nota: 

1a avaluació: 25% 

2a avaluació: 25% 

3a avaluació: 50% 

 

Es tindran en compte els coneixements adquirits, els treballs, les pràctiques i l’actitud de l’alumne. El desglossat competencial servirà per indicar les mancances i/o fortaleses específiques de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge que es comunicaran en els butlletins i a classe. 

 

INSTRUMENTS d’avaluació: les proves escrites, tasques, l’observació i quadern d’aula seran els instruments que permetran avaluar les competències de cada alumne. 

Es podran realitzar 1, 2 o més exàmens i totes les activitats que el professorat consideri oportú per assolir els coneixements de l’avaluació. 

Les pràctiques i treballs seran de lliurament obligatori. 

També ho seran les sortides curriculars, en cas de no assistir , l’alumnat haurà de presentar un treball relacionat amb el tema de la sortida:

a) Durant el tercer trimestre s'assistirà a la representació d'una comèdia romana i d'una tragèdia grega, organitzades en ocasió del Festival de Teatre Grecollatí. L'alumnat haurà d'elaborar un treball dirigit amb la proposta de qüestionaris sobre la comèdia i la tragèdia que han vist representades.

b) Durant aquest curs també estan previstes diferents sortides per la ciutat de Tarragona i de Barcelona per visitar les restes arqueològiques de la Tàrraco i de la Bàrcino romane.

La nota global de l’avaluació ha de ser com a mínim 5 per tal d’aprovar l’avaluació. 

Es farà una recuperació global al tercer trimestre. La nota màxima de la recuperació serà de 5. 

No hi ha examen de millora, el professorat valorarà si ha de proposar alguna tasca addicional a final de curs.

Els i les alumnes que no superin el curs d'alguna de les dues matèries podran recuperar-la durant el 2n curs de Batxillerat aprovant la convocatòria d'examen extraordinària programada pel centre.

 

AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES (dins de les evidències i amb ponderació independent) 

Competències:

1.-Identificar els aspectes bàsics de la llengua llatina. Percentatge per trimestre 40% 

2.-Distingir els ètims i formants llatins presents en el lèxic d'ús quotidià. Percentatge per trimestre 10% 

3.-Interpretar i valorar textos llatins de diferents gèneres i èpoques. Percentatge per trimestre 20% 

4.-Analitzar les característiques de la civilització llatina. Percentatge per trimestre 15% 

 5.- Valorar el patrimoni heretat de la civilització romana. Percentatge per trimestre 10% 

 Evidències:    Proves escrites (exàmens) 70% 

                        Tasques 20% 

                        Observació, quadern d’aula 10% 

 

Les situacions d’aprenentatge són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que plantegen un context concret, una realitat actual, passada o previsible en el futur, en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que s’ha d’intervenir. Amb les situacions d’aprenentatge es pretén que l’alumnat desenvolupi les competències apropiades a partir de la incorporació i combinació dels sabers corresponents a una o més àrees o matèries que permeten interpretar la situació que es planteja. Aquestes situacions d’aprenentatge promouen en l'alumnat la construcció de coneixement amb sentit, sempre a partir de la incorporació de nova informació, mitjançant la comprensió de la situació estudiada. Per tant, l’alumnat ha d’afrontar problemes complexos, fet que promou que l’aprenent raoni, imagini, planifiqui, explori, investigui, gestioni recursos, s’autoreguli, treballi de forma col·laborativa, avaluï i comuniqui els seus aprenentatges, fomentant aspectes relacionats amb l'interès comú com el treball per combatre les desigualtats, la consciència global o la convivència democràtica, essencials perquè l'alumnat sigui capaç de respondre amb eficàcia als reptes del segle XXI, aspectes relacionats amb l’assoliment de les competències clau. En aquest sentit, l’aprenentatge basat en situacions connecta directament amb el desenvolupament de les competències de caire transversal o global que s’inclouen a les competències clau, que recull l'Oficina Internacional d'Educació de la UNESCO i que són la base de les competències específiques de cada àrea o matèria.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Curs 2023-2024. 2n Batxillerat. Criteris de qualificació. Llengües i cultures Llatina i Grega.

Criteris qualificació 2n bat Llengües i cultures Llatines i Gregues

Criteris qualificació: Món Clàssic 1r Bat